لوگو یک طراحی است که نماد سازمانی آن است. این طرحی است که توسط یک سازمان برای سربرگ ، مواد تبلیغاتی و علائم خود به عنوان نمادی که توسط آن سازمان به راحتی قابل شناسایی است ، که به آن logotype نیز گفته میشود ، استفاده میشود. Logotype یک نمایه گرافیکی یا نمادی از یک شرکت ، مارک تجاری ، مخفف و غیره است که اغلب بصورت منحصر به فرد برای تشخیص آماده طراحی شده است.
همچنین ممکن است برای مشخص کردن محصول یا خدمات شرکت خود ، از یک لوگو به عنوان یک علامت تصویری ساده فکر کنید. انواع مختلفی از علائم و نشانها به راحتی شناخته شده و با اهداف همراه هستند. به عنوان مثال ، از هلال برای شناسایی کشور یا خانواده استفاده میشود. زمانی بود که فقط سازمانهای کافی بزرگ میتوانستند هلال خود را بسازند. آنها در بعضی موارد رسم بسیار مفصلی با اشیاء زیادی برای غنی سازی تاج بودند. هزینه مسئلهای نبود و بیشتر در نظر گرفته میشد بهتر. سپس پرچمها به دلیل بزرگتر بودن قالب مورد استفاده قرار گرفتند. آنها از مسافتهای صنایع دستی از مسافتهای طولانی قابل مشاهده بودند. علائم جادهای برای اهداف اطلاع رسانی طراحی شده اند. آنها از تکنیکهایی مانند رنگهای متضاد ، قالبهای ساده و در عین حال شیک برای شناسایی و جلب توجه بیشتر و انتقال اطلاعات استفاده میکنند.
اکنون روزها محبوب ترین و موفق ترین شرکتها همچنان میگویند که "ساده تر بهتر است" ، به خصوص امروز که همه چیز خیلی سریع پیش میرود ، شما زمان و زمان کمتری برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان خود دارید. بنابراین باید به شیوهای بسیار شیک انجام شود اما در عین حال محافظه کار باقی مانده است ، به طوری که گرفتن چشم و مغز آسانتر از طراحی آرم شماست.
این روزها شما نیز باید هزینه تولید مثل را در نظر بگیرید. طراحیهای دقیق تر و رنگارنگ آرم برای تکثیر سخت تر است و البته هزینههای بیشتری نیز دارند. همچنین باید اندازهای را که لوگوی شما در آن استفاده میشود در نظر بگیرید. طراحی کامل آرم در تابلوی علائم و همچنین روی کارت ویزیت یا روی قلم به عنوان مثال عالی خواهد بود.
ما در مورد استفاده عمومیاز یک آرم صحبت کرده ایم. اکنون میخواهیم با جزئیات بیشتری به آرم بپردازیم. انواع مختلفی از آرمها وجود دارد: نماد آیکونی - نوعی از عناصر گرافیکی مربوط به حوزه تجارت یا فقط یک تصویر انتزاعی ، به عنوان مثال: نایک ، AOL ، میشلین. Logotype - لوگو فقط بر اساس نام شرکت. یک قلم منحصر به فرد یا یک سبک طرح منحصر به فرد میتواند یک نماد عالی را ایجاد کند ، به عنوان مثال: سونی ، Coca-Cola ، IBM.
بیایید در مورد هر نوع جداگانه صحبت کنیم. آرمهای آیکونی میتوانند بسیار متفاوت باشند. تنوع کلاسیک این است که نماد متناسب با هر یک از اشکال هندسی اساسی باشد. مثلا:
بهترین شکلها برای استفاده از اشکال هندسی متقارن هستند. تقریباً در هر مکانی قرار دارند و هنوز تعادل را حفظ میکنند. آنها بسیار آسان برای اداره میشوند.
هنوز هم خوب است که آرم متناسب با هر نوع هندسی باشد ، مناسب تر و متعادل تر به نظر برسد:
در آخر هیچ تعهدی وجود ندارد که از چه شکلی استفاده کنید ، میتوانید از هر شکل آزاد که میخواهید استفاده کنید ، اما باید با قرار گرفتن در آن بسیار محتاط باشید ، بنابراین آرم به نظر نمیرسد که از هم پاشیده یا در حال از بین رفتن باشد. افتادن:
با انتخاب شکل ، باید در نظر بگیرید که شرکت شما چقدر محافظه کار و پایدار میخواهد ظاهر شود.
طراحی نمادی برای برندهای مدرن
با داشتن هر چه بیشتر شرکتها و محصولاتی که برای شناخت بازار بصورت آنلاین و آفلاین به رقابت میپردازند ، یک آرم خوب طراحی شده یک مزیت تجاری است که توجه مصرف کنندگان را به خود جلب میکند و نشان دهنده ارزشهای اصلی یک برند در یک نگاه است. یک آرم خوب بیش از یک نماد عمومیاست؛ این یک تجسم چیزی است که یک شرکت به معنای یک سفیر بصری برای یک برند است.
آرمهای برند مدرن
یدن یک آرم همیشه مطابق با اخلاق یک شرکت تازه طراوت آور است ، اما رسیدن به راه حل مناسب شامل زمان ، مهارت و تجربه کافی است. یک فرایند طراحی متفکر ، کلید اصلی برای ایجاد یک آرم مؤثر و خلاق است ، اما این فرایند چیست؟ چگونه آشکار میشود؟
در این مقاله ، یک فرایند ساده ، ساده و بسیار مؤثر طراحی لوگو برای ایجاد لوگو برای مارکهای مدرن و مصرف کنندگان به طور فزاینده پیچیده ترسیم شده است. این نکات مفیدی در مورد طراحی آرم ارائه میدهد و چارچوبی را فراهم میکند که طراحان آرم میتوانند از آنها برای هدایت مشتری از اولین مراحل تحقیق تا تحویل نهایی پروندههای پروژه استفاده کنند.
پل رند و روند طراحی آرم IBM
از آنجا که طراحان زرنگ و دانا همیشه به دنبال راههایی برای افزایش ارزش افزوده در کار خود هستند ، ما چند گزینه عملی را کشف خواهیم کرد که مارک مشتری شما را با یک مزیت رقابتی فراهم میکند.
ویژگیهای یک آرم موفق
اگرچه پیروی از یک فرایند طراحی شده و واقعی آرم مهم است ، ابتدا باید درک روشنی از آنچه باعث موفقیت یک آرم است ، وجود داشته باشد. بوم خالی که در شروع یک پروژه طراحی آرم وجود دارد ، مجوزی برای اضافی خلاق نیست. برای اینکه یک آرم سفیر برند خوبی باشد ، باید به چند اصل قابل اعتماد رعایت کرد.
پیروی از پنج اصل سیستم SMART به شرکتها و محصولات اجازه میدهد تا در یک بازار شلوغ بایستند و ارتباطات پایدار مخاطبان را شکل دهند.
- ساده: درک و شناسایی آن را آسان کنید.
- به یاد ماندنی: یک آرم خوب باید به اندازه کافی متمایز باشد که به یاد ماندنی باشد.
- بدون سن: بهترین آرمها بی انتها هستند و روندهای در حال تغییر را زنده میمانند.
- قابلیت اطمینان: انعطاف پذیری و مقیاس پذیری برای استفاده از یک آرم در سکوهای مختلف ، رسانه و اندازههای کلیدی مهم هستند.
- اندیشمند: هر جزئیات یک آرم را باید در نظر گرفت و مورد تقدیر قرار داد تا به طور موثر نماد کیفیت و سودمندی یک برند باشد.
لوگو در مقیاسهای مختلف در دستگاههای مختلف
برای مارکهای مدرن ، آرمها باید با موارد استفاده زیادی در ذهن طراحی شوند. به عنوان مثال ، یک آرم برای یک شرکت هواپیمایی باید به عنوان یک نماد کوچک در یک برنامه تلفن همراه کار کند ، در حالی که هنوز هم در مقیاس بسیار بزرگ در دم هواپیما خوب به نظر میرسد.
در حال باز کردن فرآیند طراحی لوگو
برای نشان دادن روند طراحی آرم ، بیایید از یک برنامه خبری داستانی با عنوان Newsbolt استفاده کنیم - اخبار جدید را در چراغروشنایی ارائه میکنیم. ما مراحل طراحی آرم را قدم به قدم دنبال خواهیم کرد و بینشهای کلیدی را در طول راه ارائه میدهیم.
کلیدهای شناخت خلاصه طراحی
مرحله اول فرایند طراحی لوگو شامل بررسی و درک مختصر طراحی است. این یک کار نسبتاً ساده است ، اما بسیار مهم است. به عنوان پایه و اساس یک خانه فکر کنید. درک شفاف از مختصر باعث ایجاد مشکلات زیادی در طول پروژه خواهد شد.
خلاصه طراحی چیست؟ به طور خلاصه ، این سندی است که به تعریف آنچه آرم ایستاده است کمک میکند. خلاصه اصلی موارد زیر را شامل میشود:
- اهداف: آیا پروژه اهداف خاصی دارد که باید برای موفقیت در نظر گرفته شود؟
- قابل تحویل: تحویلهایی که در پایان پروژه انتظار میرود چه هستند؟
- جدول زمانی: آیا انتظار میرود پروژه در مدت زمان مشخصی به اتمام برسد؟
- ذینفعان پروژه: چه کسی در تصمیم گیری پروژه نقش دارد؟
- مخاطبان هدف: آرم با کدام بخش از جمعیت باید طنین انداز شود؟
- محصول یا مشخصات شرکت: محصول یا شرکت چه هدفی را ارائه میدهد؟ چه ارزشی برای مردم به ارمغان میآورد؟
- بیانیه موقعیت یابی برند: اساس وعده این برند به مصرف کنندگان چیست و چگونه خود را در رابطه با رقبای خود میبیند؟
- بودجه و پرداخت: آیا بودجه پروژه وجود دارد و نحوه پرداختها چگونه رسیدگی میشود؟
تحقیقات ویژوال و جهت هنر
تحقیقات تصویری - الهام بخش کشف نشده
تحقیقات بصری زمانی است که طراح می تواند چشم خود را باز کند و دنیا را ببیند. این شامل مرور از طریق هنر و طراحی کتابهای مرتبط ، سایتهای نمونه کارها و مجلات است. این برنامه همچنین شامل سفر به موزهها ، گالریها ، فروشگاههای خرده فروشی یا نقاط دیدنی الهام بخش است.
استفاده از Dribbble برای تحقیقات بصری و الهام بخشیدن به طراحی لوگو
نکته اصلی این است که تخیل را با فرو بردن از خود با مثالهای باکیفیت از زیبایی ، نبوغ و کاردستی بازسازی کنید.
در اینجا لیستی مختصر از منابع آنلاین برای کمک به شروع جستجوی شما آورده شده است:
- LogoLounge یک سایت ویترین محور برای نمایش لوگو از طراحان در سراسر جهان است.
- Dribbble یک سکوی طراحی بسیار تأثیرگذار است که طراحان مذهبی آخرین و بزرگترین اثر خود را بارگذاری میکنند.
- Muzli یک وب سایت است که محبوب ترین کار طراحی را از سراسر وب جمع میکند.
جهت هنر - هموار کردن یک مسیر پاک از هدف خلاقانه
پس از اتمام تحقیقات بصری ، طراحان باید حداقل یک دور از مسیر هنری را به سمت مشتری هدایت کنند. این زمان برای تقطیر تحقیقات بصری در یک طرح مختصر از اهداف هنری از طریق استفاده از یک میز خلق و خوی - موزاییک از مضامین ، احساسات و ایدههای بصری است.
میز خلق و خوی ساده ایجاد شده در Sketch
بهترین مادربردها روشی واضح و جذاب را برای مخاطبان خاص نشان میدهند. نرم افزار طراحی صفحه Sketch یک راه عالی برای سازماندهی سریع تصاویر در یک میز خلق و خوی برای ارائه به مشتریان است.
ایده و طراحی
ایده - ایدهها از کجا آمده اند؟
سرانجام ، تحقیقات باید به خروجی خلاق تبدیل شوند زیرا ایدهها از ذهن به صفحه منتقل میشوند. یک راه عالی برای شروع این قسمت از خصوصیات و مراحل طراحی یک آرم ، به نام ایده پردازی ، یک جلسه طوفان مغزی است - زمان گرفتن مفاهیم مربوطه و باریک ترین گزینههای مناسب.
ایدههای سریع روی کاغذ برای شروع روند طراحی آرم
بعضی اوقات ، این ممکن است به سادگی نوشتن لیستی از کلمات توصیفی یا تلاش برای طراحی 25 ایده در کمتر از 5 دقیقه باشد. امکانات زیادی وجود دارد ، اما یک تمرین ویژه موثر طوفان مغزی ، که به آن ترجمه گفته میشود، در مقاله 10شرکت Fast Company برای ورزش خلاقانه توضیح داده شده است:
ایدهها با روند تحول بسیار تحریک میشوند. تبدیل چیزها از یک شکل یا رسانه به شکل دیگر میتواند افکار را در جهتهای کاملاً جدید و هیجان انگیز راهنمایی کند. یک ایده به ایده دیگری منتهی میشود و سپس در مسیر ایدهها قرار میگیرید.
هنرمند روسی واسلی کاندینسکی ترجمه موسیقی کلاسیک را به نقاشیهای انتزاعی منتقل کرد و رنگهای مختلفی را برای نشان دادن احساسات متفاوت موسیقی برانگیخت.
برای تمرین ، کلمات زیر را به تایپوگرافی ترجمه کنید - تنبل ، خوشحال ، با صدای بلند ، نرم.
طراحی - یک تمرین ارزشمند برای هر طراح لوگو
حتی بدترین طرحها یک ویژگی برای فرایند طراحی آرم است. علت اصلی بلوک خلاقیت بیش از حد ویرایش خود در مراحل اولیه یک پروژه است. طراحی سریع ، خام راهی عالی برای کشف سریع ایدهها و بدون در نظر گرفتن کیفیت "به پایان رسیده" است.
چند تکرار طرح به عنوان بخشی از توسعه آرم
فایده اضافی این طرحهای اولیه و خشن این است که آنها غالباً حس ذاتی نسبت و تعادل دارند. این امر هنگامیکه طراح آماده شروع به کار دیجیتالی ردیابی آرم باشد ، آنها را به عنوان یک لایه مرجع بسیار مفید میکند .
پالایش دیجیتال
پس از کار از طریق ایده پردازی و طراحی مفهوم ، به یک نقشه قابل اعتماد برای پالایش آرم در Adobe Illustrator مجهز خواهید شد . Illustrator قطعهای از نرم افزار طراحی با کارایی بالا است که برای ایجاد گرافیک با فرمت بردار مورد استفاده قرار میگیرد ، فایلهای هنری که بی نهایت مقیاس پذیر هستند بدون افت کیفیت یا پیکسل سازی.
فرایندی از اصلاحات دیجیتال برای طراحی آرم
آرم نهایی در Illustrator - نسخه تک رنگ
لیست زیر شامل پیوندهایی برای انتخاب آموزشهایی است که برخی از مفیدترین ابزارهای طراحی آرم Illustrator را توضیح میدهد:
- شکلهای اصلی : یاد بگیرید که از هندسه حلقهها ، مستطیلها ، مثلثها و مربعها برای ایجاد اشکال و طرحهای پیچیده تر استفاده کنید.
- Align Tool : در وقت خود صرفه جویی کنید و با درک نحوه هماهنگی کارآمد اشیاء با دقت ، از سردرد جلوگیری کنید.
- Pathfinder : برای ایجاد سریع شکلها و نمادهای جدید ، از شکلهای تلاقی استفاده کنید.
- Shape Builder : Pathfinder محدودیتهای خود را دارد. خوشبختانه ، Shape Builder بیش از آنکه آماده باشد این اسلحه را آماده میکند.
- قلم ابزار : این میتواند یک ابزار پیچیده برای یادگیری باشد ، اما جسورانه باشد. قدرت در قلم وجود دارد!
- BONUS: یک آموزش نیست ، اما افزونههای Astute Graphics ابزاری برای کارایی در دنیای گرافیکهای بردار محسوب میشوند. مجموعه افزونه رایگان "SubScribe" فوق العاده مفید است.
رنگ در طراحی لوگو
استفاده از رنگ در طراحی لوگو موضوعی وسیع و بسیار مهم است که مجموعه متنوعی از رشتهها از تئوری رنگ گرفته تا روانشناسی انسانی را در بر میگیرد. با توجه به این نکته ، بهتر است طرحهای رنگی ساده اما در عین حال هماهنگ را ارائه دهید که تضاد بالایی را ارائه میدهد.
آرم نهایی - نسخه رنگی
پالتهای رنگی Adobe Color CC
تعدادی از منابع آنلاین برای کمک به طراحان در شناخت رنگشان وجود دارد:
- Ctrl + Paint : Matt Kohr ، یک هنرمند مفهوم ، مجموعهای از آموزشهای ویدئویی سریع و ساده را ارائه میدهد که انتخاب رنگ و اختلاط از دید نقاشی دیجیتال را توضیح میدهد. اینها عالی هستند برای طراحانی که به دنبال درک بهتر "چرا" و "چگونگی" انتخاب ترکیب رنگ هستند.
- COLOURlovers : جامعهای خلاق که در آن هنرمندان و طراحان سراسر جهان نقشههای رنگی ایجاد و به اشتراک میگذارند.
- Adobe Color CC : Color CC به کاربران امکان میدهد طرحهای رنگی با چرخ رنگی پیشرفته ایجاد کنند یا هزاران ترکیب رنگی را از انجمن Adobe مرور کنند.
- Pinterest : Pinterest مملو از طرحهای رنگی آماده است و مکان بسیار خوبی برای رعایت روندهای رنگی است زیرا در طی یک سال تحول پیدا میکنند.
هنگام ایجاد طرحهای رنگی ، باید به یاد داشته باشید که آرمها در نهایت باید زندگی محدود و دنج Illustrator و Sketch را که فضای سفید برای همیشه در آن اجرا میشود ، رها کنند تا در دنیای واقعی زندگی و کار کنند.
گزینههای آرم تاریک و سبک باید در حین ساخت آرم مورد بررسی قرار گیرند
این امر مستلزم این است که یک آرم بر روی زمینههای روشن و تیره و همچنین در سیاه و سفید کار کند. همانطور که در این تنظیمات پیش نمایش یک آرم را میبینید ، برای تنظیمات جزئی آماده شوید. واژگونی سیاه و سفید تمایل به افشای نقص طراحی ظریف یا نمادگرایی بدتر و ناخواسته دارد.
* نکات حرفه ای: با استفاده از یک فیلتر ساده "معکوس" ، نقص معکوس سیاه و سفید را در مرحله ایده پردازی و طراحی مرحله طراحی آرم بدست آورید.
پروندهها را سازماندهی و تحویل دهید
پس از تکمیل یک آرم و تأیید مشتری ، زمان آن است که پروندههای طراحی نهایی را تحویل دهید. پوشهها و پروندهها باید به خوبی سازمان یافته ، دارای برچسب واضح و دسترسی آسان از طریق Google Drive ، Dropbox یا یک سرویس قابل اعتماد دیگر در اشتراک فایل باشند.
برای طراح جدیدی که در طراحی لوگو جدید است ، در اینجا سریع به فرمتهای مختلف پروندهای که ممکن است مشتری نیاز داشته باشد اشاره میشود:
- چاپ پروندهها: فایلهای با قالب برداری برای چاپ ترجیح داده میشوند زیرا به آنها اجازه میدهند یک آرم در مقیاسهای بزرگ و وضوح پایین تیز و روشن بماند. فرمتها شامل EPS ، SVG ، AI و PDF هستند.
- پروندههای وب: وب به پروندههای مبتنی بر پیکسل (JPEG ، PNG ، GIF) یا فایلهای مبتنی بر بردار (SVG - Graphical Vector Scalable) احتیاج دارد.
- اگر در طراحی لوگو از چندین رنگ و شیب رنگ استفاده شود ، فایلهای JPEG بهتر هستند زیرا از عکس اصلی غنی تر هستند.
- تصاویر PNG در طراحی آرم بهترین استفاده را میکنند که از رنگها و اشکال کاملاً مسطح استفاده میکنند ، اما سایه یا عملکرد شیب کمیدارند.
نحوه تجهیز مشتری به ارزش و چشم انداز
یک راهنمای سبک اصلی ارائه دهید
طراحان فصلی همیشه در جستجوی راههایی برای ارائه ارزش افزوده به مشتریان خود هستند. ایجاد یک آرم خوب قابل تحسین است ، اما طراحان همچنین باید چگونگی تجهیز مشتری را به یک استراتژی ساده برای استفاده موثر از یک آرم در نظر بگیرند. یکی از راههای انجام این کار این است که در صورت تمایل به یک راهنمای سبک اصلی ، از مشتری در ابتدای پروژه سؤال کنید.
دستورالعملهای آرم متوسط
به طور واضح ، یک راهنمای سبک اصلی همان چیزی نیست که یک سند عظیم مارک تجاری شرکتها داشته باشد. در عوض ، این یک 1-2 صفحه خلاصهای از دوزهای عملی و مواردی نیست که مربوط به رنگ ، مقیاس ، بالشتک ، جهت گیری و غیره باشد. در اینجا یک مثال عالی از پلتفرم انتشارات طراحی Medium: Medium Branding Guide وجود دارد .
استفاده از انیمیشن ظریف را در نظر بگیرید
راه دیگر برای افزودن ارزش به یک آرم ، انیمیشن است. انیمیشن ظریف در متن مناسب میتواند یک آرم را با زندگی و معنایی که توانایی داستان نویسی یک برند را فراهم میکند ، ترسیم کند. Amaze ، یک مشاور تجاری با برند جهانی ، قدرت انیمیشن ظریف را با "مارک زنده" نشان میدهد ، یک لوگوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که در زمان واقعی به رفتار کاربر واکنش نشان میدهد.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که پویانمایی باید کم و متفکرانه استفاده شود. این میتواند یک آرم طراحی ضعیف ، به ویژه در موارد استفاده استاتیک را مخفی کند.
فراخوانی به نبوغ و اصالت
پانزدهمین گزارش سالانه آرم سال LogoLounge نشان میدهد که طراحیهای آرم در سال 2017 به نظر نمیرسد به همان اندازه سالهای گذشته نوآوری را نشان دهند. "روند امسال آنقدر آشکار نبود که ادامه و تکامل چیزهایی باشد که سال گذشته متوجه آنها شدیم." این یک نشانگر واضح است که اکثر تازه واردان تمایل دارند تا از رهبران صنعت پیروی کنند و از آنچه که در حال حاضر وجود دارد به جای جرات ایستادگی کردن ، تقلید کنند.
ما به عنوان طراحان استخدام شده ایم تا به مشتریان خود کمک کنیم تا از سر و صدای شدیدترین رقبای خود بلند شوند. این وظیفه ماست که در فرآیند طراحی آرم قهرمان نوآوری شویم. برای انجام این کار نیاز به آزمایش و یک چالش بی امان از فرضیات خودمان است ، اما خطر این است که ارزش دیدن پاداش ببینیم که مشتریان ما در دریایی از حواس پرتی میدرخشند.